Sunday, November 18, 2012

Booo sama luh !

 Ya Allah tuhan je tahu betapa ngantuknya kelas petang.. lagi-lagi lecturer mengajar suara mendatar je kau.. terhanggur-hanggur lah aku.. okay pergi washroom.. wash segala mata.. yeah habes kelas then need to do my kuiz fuzzy.. sebab x hadir isnin ritu.. 4 kelas tak g ! HEBAT.. on my way to meet lecturer fuzzy.. one of my friend suddenly tahan aku dari berjalan...

Dengan selambanya dia bercerita tentang apa dah jadi dalam kelas ptg tuh :

"Aku menyampah betul dengan perempuan tuh"

Woooooooooo... Booooo pada kau ! HAHA.. Berdendam lagi kau ni.. 

" Pabila simpannya dendam tanpa memaafkan seseorang, hidup kau tiada arah..."

Bila aku dapat tahu ada orang duk kutuk aku dari belakang.. dok tikam aku.. perasaan aku takde pun nak marah atau menyirap.. sumpah demi Allah.. Aku rasa ada 1 ketenangan bila aku dengar semua perkataan-perkataan dari seorang pendendam... Kekadang aku anggap :

"Kau mengutuk bermakna kau cemburu kepadaku.. Kau tiada apa yang aku ada...Jangan lupa diri.."

Bila fikir-fikir balik kelakar pun ada.. bayangkan aku mane ada geng dalam kelas.. cakap dengan lelaki dalam kelas tuh pun susah.. so bilanya aku kacau orang kan ? hahaha... kemungkinan ketenangan masa aku dapat tuh pabila aku da maafkan orang yg sibuk marah dan berdendam dengan aku.. Alhamdulillah..

Baru lah kita tahu apa pengertian :

"Sebelum tidur maafkanlah manusia yang buat salah pada kita dan sebagainya.."

Ehem Ehem... apa yang nak disampaikan adalah.. walaupun kita amalkan kebaikan tetapi tiada apa yang berlaku.. percayalah semasa kita hadapi sesuatu, kita akan dapat merasakannya.. ketenangan itu yang aku rasa...

Kepada yang sudi untuk mengutuk lah apa lah.. Teruskanlah.. tak kisah pun sebab da lali nak dengar.. 

"Kutukan sahabat karibku.. Pujian adalah musuh ketat ku.."

Kutukan adalah sahabat baik bukan orang yg ngutuk tuh sahabat baik aku tapi kutukan itu boleh jadi kebaikan.. dengan perubahan...



Hargai diri yang seadanya.. Hamba yang paling hina disisiNYA

No comments:

Post a Comment