Wednesday, July 4, 2012

UjianNYA


Homai !! berita time exam sumenya berita unexpected ! yess unexpected news laa.. berita aka gossip la jemah !! hadui setakat berita chapter itu ini masuk final, x best la kan... x gempak mane.. tp cter gempak selain exam mg terbaik..

sometimes x suka dengar cter negatif dari kawan-kawan ! yaaa i hate to hear that.. 2 orang kawan pulak tuh dengan cerita yang sama !! come on babe ! sume berita i da pernah alami ! sungguh sakit okay.. perit lg pabila kes ujian dariNYA pabila kita telah rancang untuk ke alam perkahwinan !

Yes i admit that pernah da rancang pernikahan dengan my incik mbbm.. atau lepas ni my turn to face it ?? okay im not ready yet plss ! hurm pabila diri sendiri pernah alaminya rasa mcm x percaya akan alami pada org lain.. makin takut untuk merancang ke fasa seterusnya.. hewhew.. ;)

masa my moment, yeah rancang nak itu la nak ini la.. dan padan muka sebab family matters from him.. rancang lg nak itu nak ini.. kan da kne tggl dan membuatkan my result hancur.. nseb la acik x repeat paper.. yes ! alhamdulillah dengan berkat sabar dan tabah.. i dapat membuktikan i leh hidup tanpa mereka2 yg membuatkan i jatuh tergolek bomb !! itu jela formula yg bole bertahan...

yerp.. pabila kita rancang nak ini nak itu, Allah akan beri kita 1 ujian besar sbb kita rancang pun besar punya.. untung ! kalau korg leh hadap ujian besar ni.. insyaallah jodoh korg memang dekat.. tapi kalau xde kesabaran ketabahan macam acik ni nak hadap ujian, sampai disinila jodoh kita.. so well.. thats my lesson sepanjang hidup ini..

my daddy, PM Hamdan pernah cakap : kalau da ada calon jangan fikir masalah nak nikah is duit, study dan sebagainya.. nikah je sebab lepas nikah bergolek-golek rezeki datang.. betul cakap PM.. tapi ujiannya insyaallah pabila da bersama dengan halal ujian tuh dapat ditangani dengan mudah sebab da berdua untuk tanaganinya bersama.. amin..

Indahnya perkahwinan yg halal.. dan indahnya bahagia pabila sudah melepasi benteng ujian yang susah.. tapi kberkatan dan kemanisannya amatla diredhai.. insyaallah..




* kepada incik yang sudah mengambil hati ini, saya takut untuk hadapi ujianNYA dalam perhubungan kita..

1 comment:

  1. yeah i know, memang ujian itu menunjukkan bahawa jodoh kita dah dekat cuma kita sanggup tak hadapi ujian dariNya. terima kasih sebab selalu support saya

    ReplyDelete