Tuesday, December 6, 2011

Pengajaran..


Pity of you My Dear.. Hopefully u can face all the bad things there.. Manusia ni tak pernah nak berpuas hati dengan kita.. Ada je dorg nak cari masalah, cari point nak kenakan kita.. Sedangkan ada perasaan dengki dan cemburu dalam diri dorg pada kita.. Manusia yang kau rapat-rapat tuh sumenye mentaliti kampung.. tak boleyh tgk kita senang.. lagi2 kalau org tuh da kena tikam.. pergh.. lagi dorg suka nak batu-batu api dekat org lain cerita pasal kita ni teruk la sangat ! Sekarang ini, Allah nak bagitahu kau mana satu kawan terbaik dan mana satu kawan kau yang terbodoh.. Kira kau ni untung dapat tahu awal-awal.. Senang x payah jadikan manusia itu sebagai kawan lagi.. Kawan ni kita tak boleyh nak duga.. Macam-macam perangai dorang ni.. kita tak boleyh nak duga bila Allah nak buktikan pada kita yang mana terbaik.. Nasib kau hadap sekarang.. Jadi, bila kau da di alam baru nanti.. kau x payah nak ngaku dorg tuh kawan lagi da.. sebab di alam baru nanti Allah akan kurniakan kawan baru untuk kau.. Aku ngaku susah ada ramai kawan ni.. Itu la salah sebab nya aku benci ada ramai kawan baik ni.. Ya, ak cerewet bila bab berkawan.. sebab aku da penat kena tikam banyak kali.. Untung kau ialah walaupun kau kena tikam macamane pun, kau ada lagi kawan yang nak hadap kau lagi.. kau ada lagi kawan yang sokong kau.. itu la nama kawan sentiasa ada susah dan senang.. Jadi jangan terlampau baik sangat dengan manusia ni walaupun nama pun kawan.. Dari dulu aku cakap.. kawan-kawan kau semua bukannya betul pun.. mentaliti kampung sangat.. kau da la pemikiran lain dari dorang.. tapi nak jugak berkawan.. Sekarang apa da jadi ? baru nak nyesal ? Aku tengok kawan-kawan kau ada yang tak da adab, tak ada sopan santun, hormat pada orang tua pun tak ada.. itu kau kata kawan paling bagus kau pernah ada ?? Aku hidup lagi lama dari kau.. Aku tahu mana kawan baik mana kawan yang nak menjahanamkan hidup kau..






*This is my rights to tell the lesson about friendship !

1 comment:

  1. sape?
    sape?
    sape?
    haha..p.s:style x name baru aku..haha

    ReplyDelete