Wednesday, August 17, 2011

Itu la sebab aku benci cari kawan

THAT's y la aku benci cari kawan ! sendiri terhegeh nak cari kawan memang tak la ! memang aku ngaku kawan aku sikit sangat ! aku tak pernah kisah kawan sikit ni.. sebab aku dapat hargai mereka yang tak kan pernah tikam aku dari belakang ! tak pernah nak kutuk aku belakang2 ! direct je cakap.. lagi aku hargai kawan mcmni ! dan paling penting tak pernah nak bagitahu 1 dunia dekat kawan2 mereka yang mereka ada the 'GREAT' friends ni !


kau fitnah.. kau aib aku dekat kawan kawan kau.. kau pikir aku ni manusia berhati kan binatang ke ? aku benci la ada kawan tak hargai kawan ni.. that's y la aku benci cari kawan ! ramai sangat tak guna.. Jenis aku.. kalau da tak guna sangat, dengan bangganya aku buang terus ! aku tak cakap ak nak putus persaudaraan dalam Islam or putus sahabat.. tapi aku akan biar kan kau dengan hidup kau yang paling bagus tuh la ! aku tak kan ambil tahu pasal manusia macam kau !


kau bijak.. tak macam aku.. so so jerh..
kau bagus.. tak macam aku.. kawan boleh dikira dengan jari
kau the best.. tak macam aku.. ramai benci aku..


Readers, u know what ? bila hadap benda benda macamni aku tenang giler ! yess ! sebab da banyak kali terkena kan.. da lali.. da jemu da tak kisah langsung ! alhamdulillah sebelum ini aku pernah hadap benda2 'teruja' ni dulu.. pengalaman mengajar aku erti tenang dan bersedia.. aku hargai Allah kurniakan pengalaman macamni dahulu.. Alhamdulillah..


Aku bukan orang yang sempurna.. *ramai kata kalo orang tuh benci kita bermakna kita kena berubah.. opps salah kita ke sekarang ? orang membenci ni ialah orang yang tak dapat sesuatu yang kita sedang miliki.. orang yang suka kutuk kita terang tang tang kat semua kawan kawan dia adalah orang yang dengan cepatnya meminta simpati dan diri sendiri menonjolkan dirinya itu lemah ! fikirkanla !!


Ada hikmah banyak kali kena hadap macamni.. maybe Allah nak kurniakan kawan baru yang lebih baik dari kawan kawan yang pernah tikam aku dari belakang.. Alhamduilillah.. aku seorang yang bertuah dapat hadap ujian Allah sebegini..


aku tak kan terkejut sape2 yang baca entry ni first sure akan kutuk aku kaw kaw dekat fb dia.. *nak mintak simpati la konon..yelah mestila terasa kan ! bagus la terasa ! paling tidak pun mesti nak serang aku ! sebelum kau buat malu dengan diri kau sendiri nak serang aku, baik kau g cermin muka kau, berubah...


Aku paling benci cakap macamni la.. aku benci marah marah orang ni.. aku benci nak sound2 orang ni ! sumpah aku benci nak tegur hal kawan kawan ni.. tapi da mengaibkan diri.. u deserve to read this larh !








*thank God for the previous experiences~





No comments:

Post a Comment