Tuesday, November 16, 2010

inila mereka~


DARI UiTM lg da plan nak balik kampung.. jumpa mereka2 ini.. mereka kalo bab makan sumpah x lokek.. mau kenal mereka pada anda2 yee..


wan halimah~

kalo kat negeri sembilan nenek kene panggil wan.. wajib tp kami cucu2 dia amatla bega memanggil dia nenek.. ini ibu mama.. saya bukan la cucu kesayangan dio.. sebab nenek ada 25 org cucu.. ramai kn 1 cicit tuh pon die xpnh jumpa cicit die.. kesian laa.. tapi nenek ni kuat.. umur 78 thn still g toreh getah la, sapu sampah la.. dio kato badan dia sihat sebab wat kerja2 mcmtuh dgn rela hati.. nenek ini ada 9 org anak.. sorg meninggal.. 5 pomp 4 laki.. mama ke5.. tapi nenek ni tak jaga mama dari kecil.. huhu.. thts y la kami adik beradik tak rapat dgn dia.. tapi if nak lepak kampung laa.. kmpg die la best.. kmpg yg tak kan pernah kering makanan..smpkn anak2 org lain pon dtg just nak mkn je.. huhu..dio ni ramai anak angkat.. rajin la ank angkt die dtg dari pahang la pe la tp bukan die ingt pon..main lyn je.. hehe.. tuh la nenek den kayo ngn budi bahaso...lalalala.. =)



nenek maimunah~

sayala cucu kesayangan ini nenek.. asam pedas dia membuatkan saya hirup 1 mangkuk.. kalah cara adik beradik die makan ! hahaha sedap la org melaka masak asam pedas.. die ni loaded ckit.. ni ibu papa saya.. dorg2 ni dok singapore dulu.. balik melaka.. nenek kalo speaking english peh ! xtertahan nak dgr ! hahaha mereka2 ni jugak pandai mandarin.. ayoo.. family mereka otak business tapi adik beradik saya sorg pon x ikot jejak family papa pakar in business.. oh tak nak la ! haha.. nenek ini jaga saya sampai umur 2 tahun.. panggilan ah bo.. org cina pggil nenek kn ah bo.. bila da balik pada mama pggil nenek jo la.. nenek x pggil saya kak long o wat yee.. saya ada nama khas pabila balik melaka.. syhhh rahsia hahaha !! kalo sebulan saya x kol nenek.. dia akan kol saya kat perak tuh.. family sebelah papa ni ramai educated person la.. nenek ini suka minum ais dan askem.. kami geng !! hahaha nenek ni ade 4 org anak je.. 2 laki 2 pomp.. papa 1st.. cucu pon ckit je la kn.. tp nakal xtaw nak ckp ! saya ni ada sepupu kecik2 je.. mg xde geng lgsg ! naseb la ade sepupu papa yg sebaya.. lg 1 besday nenek sama dgn harijadi saya ! hehe..sayang ini nenek !! =)



* miss asam pedas ikan parang~



No comments:

Post a Comment